زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 


جدا کننده های متن برای وبلاگ
الف) متن موردنظرحاوی جمله باشد واز انتخاب کلمه به تنهایی خودداری شود.
ب ) کلمات سازنده جملات متن ازحروفی تشکیل شده باشند که قبلا ً تدریس شده اند .
ج) کلمات خارج از متن کتابهای درسی ، ازبیست درصد کل کلمات بیشتر نباشد .
د) علاوه برجملات موجود در کتابهای درسی ، با استفاده از
کلمات خوانده شده ،جملات دیگری هم درنظر گرفته می شوند .
ه ) درهرجلسه از کلماتی که در جلسات قبلی برای دانش آموزان مشکل

 بوده اند نیز استفاده شودتابتوان درجه پیشرفت شاگردان را اندازه گیری کرد.جدا کننده های متن برای وبلاگ
معلم یک بار با صدایی بلند ولحنی شمرده متن اولیه رااز روی تابلو
می خواند واز دانش آموزان می خواهد بادقت به چگونگی تلفظ
او گوش کنند . لازم است دقت شود که شاگردان به نوشتن
 ویادداشت کلمات برروی کاغذ یا میز اقدام نکرده ، فقط
ضمن گوش دادن ،کلمات سازنده جملات متن را با
 حرکات چشم از روی تابلو تعقیب کنند.

گام دوم ،قرائت املا توسط
معلم ونوشتن آن توسط
دانش آموزان .
معلم متن املا
را از روی تابلو پاک کرده ،
 پس از آماده شدن دانش آموزان ،
 آن را با صدایی بلند ولحنی شمرده و
حداکثرتا دوبار قرائت می کند . البته هنگام
 قرائت متن املا از خواندن کلمه به کلمه خود داری کرده ،
متن را به صورت گروههای اسمی وفعلی یا جمله کامل قرائت
 می کند تا دانش آموزان با بافت جمله ومعنـــــــــــای آن آشنا شوند .

در پایان یک باردیگر متن املا را باسرعت مناسب تکرار می کند تا کند
نویسان هم اشکالات خود را برطرف نمایند.
گــــــــــام سوم ، تصحیح
گروهی املاها وتهیه فهرست خطاهای املایی. معلم پس از جمع آوری
املاها آنها را با استفاده از رهنمود زیرتصحیح وخطاهای املایی
کلاس را جمع بندی می کند.
این گام با مشـــــــــارکت کامل
دانش آموزان انجام می شودو معلم بدون اشــــاره به
 نام آنها ،تک تک املاها را بررسی ومشکلات
رااستخراج می کند. به این ترتیب که معلم
 املای اولین دانش آموز رادردست
می گیرد وبه کمک یک
دانش آموزکلمات
یادشده رارونویسی می کند .
سپس دومین املاء ، سومین و...
رادردست می گیرد وبه کمک همان
دانش آموز یا دانش آموز دیگری ، صورت
صحیح غلطهای املایی راروی تابلو ثبت می کند.
 البته هرجا که غلطها تکراری بودند جلو اولین مورد آن
 یک علامت (مثلا ً *) می زند. درپایــان با شمردن غلطها ،
اشکالات املایی دانش آموزان را  اولویت بندی می کند .

گام چهارم :تمرینات متنوع با توجه به اولویت بندی
 اشکـالات املایی استخراج شده دراین گام معلم
با توجه به مهمترین وپرتعدادترین اشکالات
املایی دانش آموزان با به کارگیری
انواع تمریناتِ حرف نویسی
 وکلمه نویسی
(که قبلا ً ازآنها یاد
 شد ) وهمچنین کلمه سازی و
جمله سازی به تقویت توان
نوشتاری دانش آموزان کمک می کند.

تمرینات پیشنهادی برای تقویت دیکته

-تصحیح دیکته توسط دانش آموزان.
 -انجام ماز (تقویت دقت-هماهنگی چشم ودست-تقویت املا و خواندن و ریاضی)
-پیدا کردن تفاوت وتشابه تصاویر(دقت بینایی)
-تقویت ادراک نقش از زمینه(تقویت دقت و ادراک)
-د ور کلمه صحیح خط بکشد ( تقویت دقت-ادراک)
-تماشای توپ آویزان از سقف(تقویت دقت)
-بازی بادارت (دقت-هماهنگی چشم و دست)
-تقویت حرکات چشم- 2تصویر به آزمودنی نشان داده شده بعد
 3تصویرسپس تصاویر را بردارید  تا کودک بیان کند چه دیده است؟(حافظه بینایی)
-بازی حلقه پرتاب (تقویت دقت و هماهنگی چشم و دست)
-نقطه گذاری متن(دقت)
-رنگ آمیزی(هماهنگی چشم و دست-دقت)
-بازیهای فکری(دقت-ادراک-حافظه)
-مینی بسکتبال(دقت-هماهنگی چشم و دست)
-بازی هوشیار
- تمرینات سرکش گذاری-نقطه گذاری-تشدید گذاری-دندانه گذاری(تقویت دقت-تقویت املا و خواندن)
-آموزش حروف استثناء-با نمونه و تکرار و تمرین
-استفاده از کارتهای کلمات مشکل(دقت-حافظه)
-کامل کردن کلمات ناقص(دقت-حافظه-ادراک)
-پیدا کردن کلمه صحیح از بین چند کلمه غلط(دقت-ادراک)






نوع مطلب :
برچسب ها : درسی،
لینک های مرتبط :


نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花


                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic