تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - انواع بازخورد:
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
جمعه 5 آذر 1395 :: نویسنده : , ,

 

انواع بازخورد:

 

1- بازخوردهای شفاهی:


بازخوردهای فرایندی شفاهی از زیباترین و ماندگارترین بازخوردها هستند.

این بازخوردها عبارتند از آن دسته از بازخوردهایی که از طریق شکل صورت، لحن کلام، زبان ایماء و اشاره و کلام،

یعنی صحبت‌ها و جمله‌های توصیفی منظوم و منثور شفاهی با زبان فارسی، بومی و فارسی – بومی

اطلاعاتی را به دانش‌آموزان منتقل می‌نماید.

 

بخش بزرگی از بازخوردهای فرایندی شفاهی هستند.

 

2- بازخوردهای کتبی: گاه لازم است معلم از بازخورد کتبی نیز استفاده کند.

 

وقتی از بازخوردهای کتبی استفاده می کنیم که :

 

- لازم است اولیاء در جریان عملکرد دانش‌آموز قرار گیرند.

 

- دانش‌آموزی اشکال جدی و اساسی در یک فعالیت دارد و معلم تشخیص می‌دهد

با نوشتن بازخورد کتبی تکلیف اولیا در کمک به دانش‌آموز روشن می‌شود.

 

- وقتی که  نمونه فعالیت دانش‌آموز،  در پوشه کار، قرار داده می‌شود.

 

- تلاش مهم یا برجسته‌ای انجام شده  و دانش‌آموز با مراجعه به آن و مرور بازخورد معلم،

انگیزه‌ی تلاش و موفقیت را در خود تقویت می‌نماید.

 

- عدم اطلاع از آن بازخورد، عملکرد تصمیم گیری‌های بعدی در مورد دانش‌آموز

را با ابهام و مشکل روبرو گرداند.

 

بازخوردها چه کتبی باشند چه شفاهی باید شامل 3 نکته ی اساسی باشند:

 

- نقاط قوت دانش آموز

 

- نقاط ضعف دانش آموز

 

- رهنمود یادگیری

 

متأسفانه بسیاری از معلمان فقط به بیان نقاط ضعف دانش آموزان توجه دارند.

برخی دیگر از معلمان نیز با این که به نقاط قوت توجه دارند اما هیچ رهنمودی برای بهبود یادگیری ارائه نمی کنند.

 

(بدیهی است که اگرعملکرد دانش آموز در سطح عالی باشد مورد دوم و سوم ضرورتی ندارد.)

 

به نمونه بازخوردهای زیر توجه کنید:

 

دخترم تبدیل عدد مخلوط به کسر را به خوبی یاد گرفته ای اما در ضرب

بی دقتی کردی یک بار با دقت بیشتر حاصل را به دست بیاور.

 

پسرم بیشتر کلمه ها را در املای امروزت درست نوشتی اما در کلمه هایی

که دورشان خط کشیدم اشکال داشتی با مراجعه به کتابت املای صحیح آن ها را بنویس.

 

دخترم جمله بندی های انشایت بسیار زیبا بود فقط لازم است علامت گذاری ها را

رعایت کنی تا در خواندن دچار اشکال نشوی با رنگ قرمز علامت های لازم را بگذار.

 

ولی محترم پسرم تمام نشانه ها را به خوبی یاد گرفته است فقط در گذاشتن دندانه ها کمی بی دقتی

دارد لطفا تا یک هفته هرشب چند کلمه برایش بنویسید و از او بخواهید دندانه هایش را بشمارد.

 

دخترم به همه ی سوال های درس به خوبی پاسخ دادی فقط در سؤال 6 اشکال

داشتی  با مشورت با دوستت به این سوال هم پاسخ کامل بده.

 

پسرم تلاش شما را در انجام این تکلیف می ستایم اگر سعی کنی زیبا تر

بنویسی کارت بی نقص می شود منتظر پیشرفتت در تکلیف بعدی هستم.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花