زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
جمعه 10 دی 1395 :: نویسنده : , ,
اروع الاكسسوارات للمواضیع 720750.gif

 

موضوع درس : جغرافیا  عنوان درس : قاره های جهان

زمان : 45 دقیقه       تعداد دانش آموزان :33       پایه : پنجم 

هدف کلی :  آشنایی با قاره های جهان، تقویت مهارت های زبانی .

انتظارات آموزشی :

1) آشنایی با نام قاره های مختلف جهان. (شناختی) 

2) کشیدن یک نقشه ی کلی از قاره ها و اقیانوس های جهان. (مهارتی)

3) آشنایی با نام اقیانوس های مختلف جهان. (شناختی)

4)کنجکاوی نسبت به استفاده از وسایل کمک آموزشی مربوط به درس مثل کره و نقشه. (گرایشی)

5)علاقه مندی نسبت به کشیدن یک نقشه ی کلی از قاره ها و  اقیانوس های جهان. (گرایشی)

اهداف رفتاری :

دانش آموز در پایان درس باید بتواند:

1) نام قاره های جهان را بگوید.(شناختی)

2) نقشه ی قاره های جهان را بکشد. (مهارتی)

3) نام اقیانوس های جهان را بگوید. (شناختی)

4) از کشیدن نقشه ی قاره های جهان لذت برد. (گرایشی)

5) نقشه ی اقیانوس های جهان را بکشد. (مهارتی)

6) تعریف قاره را توضیح دهد. (شناختی)

7) نسبت به شناختن ویژگی های قطب جنوب کنجکاوی نشان دهد. (گرایشی)

8) در مورد بومیان قدیمی آمریکا تحقیق کند. (مهارتی) 

9) نام بزرگترین قاره جهان را بگوید. (شناختی) 

10) نام بلندترین قله ی جهان را بگوید. (شناختی)

11) یک نقاشی از تصوری که از قطب جنوب و شرایط آن دارد بکشد. (مهارتی)

12) بگوید که کشور ایران در کدام قاره می باشد. (شناختی)

تکنولوژی آموزشی : 

نقشه ی قاره ها و اقیانوس های جهان- کره ی جغرافیایی- کارت گروه بندی-

پرسش نامه ی ارزشیابی ورودی و اسم درس- کارت امتیاز- کارت های تعیین کننده ی مکان گروه ها.

چیدمان کلاس :

سنتی . (درصورت امکان  به صورت گروه های نیم دایره چیده می شد.)

روش تدریس :

تلفیقی از تجسسی،پرسش و پاسخ ونمایشی (استفاده از کره و نقشه و...)

حوزه های تدریس

ریاضی- هنر(نقاشی)- بخوانیم- اجتماعی- جغرافی.

سوالات حوزه های تدریس :

1) آیا می تواند 5 قاره ی جهان را نام ببرد؟ (ریاضی) 

2) آیا می تواند بگوید در جهان چند اقیانوس می باشد؟ (ریاضی)

3) آیا می تواند متن درس را روان وبدون اشکال بخواند؟ (بخوانیم) 

4) آیا می تواند پس از پایان درس قدرت هماهنگی با گروه را افزایش دهد؟ (اجتماعی)

5) آیا می تواند نوبت را در صحبت کردن رعایت کند؟ (اجتماعی) 

6) آیا می تواند از طریق آشنایی با سیستم قاره ها و

اقیانوس ها به حکمت و قدرت خداوند پی ببرد؟ (هدیه های آسمان)

7) آیا می تواند از یکی یا چند قاره و آب های اطراف آن نقاشی بکشد؟ (هنر نقاشی)

ارائه ی محتوا

1)پس از سلام و احوالپرسی و 

2) حضور وغیاب ویادداشت غائبین 

3)ارزشیابی ورودی: 

برای این مرحله جدول رنگارنگی تهیه شده که شامل سؤالاتی از درس قبل می باشد

ورمز آن نام درس جدید می باشد.جدول مابین   گروه های قدیمی توزیع می شود. 

دانش آموزان سؤال ها را حل می کنند. -

هر گروه زودتر حل کرد و به رمز جدول رسید،رمز را که نام درس است

و روی یک مقوا نوشته شده است را روی تخته می چسباند.

- معلم در حین کار بالای سرشان می رود و راهنمایی های لازم را انجام می دهد.

نمره ی ارزشیابی بچه ها را وارد می کند.

4)گروه بندی: افراد را با کارت هایی که از قبل آماده شده گروه بندی می کند. 

(نام گروه ها بر اساس قاره های جهان است.

واسم و مکان گروه ها از قبل با کارت های بزرگی مشخص شده است.) 

هر 4 نفردانش آموز در یک گروه قرار می گیرند.

5)ایجاد انگیزه: 

با وسایلی که معلم اول کلاس همراه خود می آورد،

پیدا کردن رمز جدول که نام درس است، با خواندن نام گروه ها.

در این مرحله فراگیران باید جدول را حل کنند و نام گروهشان را بلند و همصدا می خوانند . 

6) ارزشیابی تشخیصی: 

1- کره ی آبی نام کدام کره است؟ 

2- چرا به زمین کره ی آبی می گویند؟ 

3-کشور ما در کدام قاره قرار دارد؟ 

دانش آموزان به سوالات جواب می دهند. 

7) تدریس محتوا: محتوای درس به شیوه ی تجسسی

تدریس می شود. یعنی یک پرسش نامه از درس جدید به  سرگروه ها می دهد

و از آنها می خواهد شروع به خواندن متن کنند. و پس از مشورت کردن باهم سؤالات را جواب دهند. 

دانش آموزان نیزمتن را می خوانند،گروهی که زودتر

به همه ی سوالات پاسخ داد کارت امتیاز دریافت می کند 

- سپس هر یک از سؤال ها از یک گروه پرسیده می شوند و

توضیحات مکمل توسط معلم با استفاده از نقشه داده می شوند. 

- با اتمام سوالات معلم از آن ها می خواهد که هر گروه یک سؤال غیر  از سؤال های متن و سؤال های پرسش نامه درآورند و از هر گروهی که خواستند آن سؤال را بپرسند.

هنگام طرح کردن سؤال ها معلم بالای سر گروه ها می رود و آنها را راهنمایی می کند

وبه بحث کردن با اعضای گروه تشویقشان می کند.

گروهی که سؤال جدیدی طرح کرد و گروهی که جواب درست به آن داد کارت امتیاز دریافت می کند. 

8) ارزشیابی پایانی و جمع آوری مطالب: 

1- جهان از چند قاره تشکیل شده است؟ نام ببرید. 

2- کدام قاره دیرتر از همه کشف شد؟ 

3- بزرگ ترین اقیانوس جهان کدام است؟ 

4-بزرگ ترین قاره ی جهان کدام است؟ 

5- اقیانوس های جهان را نام ببرید. 

گروه ها پاسخ معلم را می دهند. و کارت امتیاز دریافت می کنند. 

9) تعیین تکلیف: 

1- تمرینات و فعالیت های صفحه ی مربوطه را در خانه با دقت انجام دهید. 

2- برای نقشه ی صفحه ی مربوطه  یک راهنما ترسیم کنید.

3- سفر خیالی به سرزمین های دیگر را موضوع

انشا قرار دهد و درباره ی آن بنویسد 

فرگیران یادداشت می کنند. 

10) حسن ختام : 

ستاره ها شمرده می شوند و گروه برنده جایزه دریافت می کنند.

 

با یک صلوات کلاس تمام می شود



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花


                    
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic