تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - تقارن
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
جمعه 10 دی 1395 :: نویسنده : , ,

اروع الاكسسوارات للمواضیع 720716.png

نام درس :ریاضی     واحد تدریس :تقارن

 

              کلاس پنجم ابتدایی       تعداد دانش آموز 33

 


 اروع الاكسسوارات للمواضیع 720716.png

  

 

اروع الاكسسوارات للمواضیع 720728.gif

هدف کلی درس

آشنایی با تقارن وکاربرد آن

زمان

اهداف رفتاری درس

۱. دانش آموزان بامفهوم تقارن آشنامی شوند.

۲. "  بااستفاده ازتقارن اشکال را ترسیم می کنند.

۳."  به اهمیت تقارن درزندگی پی می برند.

۴." به کارهای هنری علاقمند  می شوند.

۵."  کارهای هندسی راباابزارانجام  می دهند.

 ۶."  موارد ایمنی وبهداشتی رادرحین فعالیت رعایت می کنند

 شیوه ی تدریس

حل مسا له- روش مکاشفه ای -بحث گروهی

وسایل لازم

ماژیک -تخته وایت برد -کتاب ریاضی-نوار رنگی - آیینه-میوه(سیب-خیار)-قیچی-کارد- انواع کارت های رنگی جهت گروهبندی وساختن پازل -تصاویر آدمک جهت مقایسه -اشکال متقارن جهت کاربا ابزار-پروانه های کاغذی -پاکت های محتوی فعالیت های تکمیلی

قبل ازشروع درس

سلام واحوال پرسی ـحضوروغیاب -آگاهی ازووضعیت روحی وجسمی بچه ها-چینش کلاس براساس کارگروهی-گروهبندی بااستفاده ازکارت های رنگی (هرگروه براساس رنگ کارت ها شکل می گیرد )

۴دقیقه

ارزشیابی تشخیصی

ازگروهها می خواهیم بااستفاده ازکارت های رنگی خودپازل درست کنند پازل هابه صورت اشکال هندسی تنظیم خواهند شدسرگروهها با نصب پازل روی تخته ی کلاس توضیحات را برای سایر گروهها ارائه می دهندومعلم با تنظیم بحث میزان توانایی های هندسی بچه ها را   می سنجد تارابطه ی معناداری بین اموخته های قدیم وجدید بچه ها برقرار شود(تدریس براساس پیش سازمانده)

۴دقیقه

آماده سازی

تصویر دوآدمک راروی تخته ی کلاس نصب می کنیم وازگروهها می خواهیم روی آدمکها بحث کنند وسرگروهها تفاوت ها وشباهت هارابیان نمایند وبه دقت طراح درهریک ازتصاویر پی ببرند

۴دقیقه

ارائه ی تدرس

مرحله ی اول:تلفیق با هدیه های آسمان(البته معلم نامی ازواژه های هدیه وتلفیق نمی برد)دانش اموزی پای تخته  می آید ومعلم نواری را روی پیشانی اونصب می کندتا   دانش آموزان متوجه اهمیت تقارن درآفرینش انسان شوندمعلم باسوالهای مرحله ای دانش آموزان را           بدین جهت می برد

مرحله ی دوم:تلفیق با علوم :باتوجه به درس بازتابش نور -معلم آیینه ای را به کلاس می بردوازگروهها می خواهد بااستفاده ازآیینه وسایر اشیا تصاویر راعین خودشکل نشان دهند بچه ها با تنظیم آیینه وازراه آزمایش وخطا به سوی هدف موردنظر گام برمی دارند واین کارهم باانتخاب سرگروه درقالب سرگروههای شناور انجام  می شود

مرحله ی سوم:به دانش آموزان هرگروه تعدادی میوه مانند سیب می د هیم وازآنها می خواهیم ضمن رعایت نکات ایمنی با کارد سیب ها را ازوسط نصف کنندودرمورد فعالیت انجام داده به بحث بپردازند درپایان این مرحله به نقش کارد درتبدیل سیب به دوقسمت قرینه اشاره می کنیم.

مرحله ی چهارم : دراین مرحله تصاویر ازقبل آماده شده رابرای درک بیشترتقارن به بچه ها می دهیم وازآنها         می خواهیم ضمن تازدن برگه ها تصاویر را با قیچی ازروی کاغذ جداکنند وسرگروهها آن راروی تخته ی کلاس نصب کنندازسرگروهها می خواهیم باکمک سایرافراد گروه در محل های تاشده بااستفاده ازخط کش وماژیک خطی رسم کنندبا کمک  بچه ها واززبان خود آنها نام تقارن وخط تقارن را می گیریم وبدین طریق درس جد ید به قدمهای آخر      می رسد. 

 ۱۰دقیقه

ارزشیابی پایانی:  ازبچه ها می خواهیم فعالیت ص مربوطه کتاب          ۴دقیقه  

ریاضی را انجام دهند این کاربا کمک ونظارت افراد توانای هرگروه انجام می گیرد.

فعالیت های تکمیلی:به هریک ازگروه ها فعالیت های ازقبل          ۴دقیقه   

تهیه شده با مضمون ذیل می دهیم که درخارج ازکلاس انجام دهند:

۱:تصاویری ازاشیا واشکال که دارای تقارن هستند جمع آوریکنند وبه کلاس ارائه دهند.

۲:دررابطه با نقش خط تقارق درکارهای هنری تحقیق نمایندودرزنگ انشا ارائه دهند.





نوع مطلب :
برچسب ها : طرح درس،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花