تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - تغییرات مواد
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
شنبه 4 دی 1395 :: نویسنده : , ,

هدف كلی:آشنایی با تغییرات مواد 

رئوس مطلب: 

1- مواد تغییر می كنند

2- تغییرات مواد همیشه به یک صورت نیست

3- در بعضی از تغییرات خواص مواد تغییرو در بعضی خواص مواد تغییرنمی كنند

4- تغییرات مواد فیزیكی یا شیمیایی هستند 

اروع الاكسسوارات للمواضیع 720752.gif 

هدف كلی:آشنایی با تغییرات مواد 

رئوس مطلب: 

1- مواد تغییر می كنند

2- تغییرات مواد همیشه به یک صورت نیست

3- در بعضی از تغییرات خواص مواد تغییرو در بعضی خواص مواد تغییرنمی كنند

4- تغییرات مواد فیزیكی یا شیمیایی هستند 

اهداف جزئِی: 

1- با جمع آوری اطلاعات به برخی از خاصیت های مواد پی ببرند 

2- با مشاهده ی تغییرات مواد ویژگی های آنها را تعیین كنند 

3- با ویژگی های تغییر فیزیكی آشنا شوند 

4- با ویژگی های تغییر شیمیایی آشنا شوند 

اهداف رفتاری : 

در پایان درس از دانش آموزان انتظار می رود  :

1-  به مطالعه ی تغییرات مواد علاقه مند شوند 

2- با مقایسه ی خاصیت های یک ماده قبل و بعد از یک نوع تغییر با ویژگی های این تغییر آشنا شوند 

3-با انجام فعالیت های مختلف مواردی را که در آن خواص ماده حفظ می شود و  مواردی را که در آن ماده خواص خود را از دست می دهد تجربه كند 

4-  بتوانند تغییرات فیزیكی و شیمیایی را تعریف كنند و برای آنها مثال بزنند 

روش تدریس : 

بحث گروهی - پرسش و پاسخ - آزمایشی -سخنرانی 

رسانه های آموزشی: 

ماژیک - تخته - کاغذ - شكر-  آب  - بشر- سركه - جوش شیرین - بادكنک  - بطری -  چند تصویر از تغییرات در طبیعت و فضا 

فعالیت های قبل از تدریس(3 دقیقه ):

سلام واحوال پرسی -  حضور و غیاب -توجه به حالات روحی و روانی دانش آموزان- آماده كردن جو كلاس برای شروع درس

تعیین رفتار ورودی: 

1- دانش آموزان باید بتوانند مواد را تعریف كنند 

2- دانش آموزان باید بتوانند چند ماده نام ببرند

3- دانش آموزان باید بتوانندمواد را از هم جدا كنند

ارزشیابی تشخیصی (3 دقیقه ): 

1- آیا می دانید ماده چیست؟ 

2- آیا می توانید چند ماده نام ببرید؟ 

3- آیا می توانید بگویید تغییریعنی چه؟ 

4- آیا جنس مواد مختلف با هم فرق دارند؟ 

5- آیا ممكن است ماده ای به ماده ای دیگر تبدیل شود؟ 

ایجاد انگیزه و آماده سازی(5 دقیقه ): 

آیا تا به حال مادران خود را در حال پخت غذا دیده اید؟

آیا تا به حال توجه کكرده اید که چرا مواد اولیه ی غذا در پایان تغییرمی كنند؟

ارائه ی درس(25 دقیقه ):

1- ماده را تعریف می کكنیم . 

2- با كمک دانش آموزان چند مثال برای ماده می زنیم. 

3-چند جمله كه كلمه ی (تغییر) در آنها به كار رفته باشد مثال می زنیم. 

4- می پرسیم تغییریعنی چه ؟

5- آیا میتوانید با (تغییر) جمله بسازید؟

6- شكل كتاب را به آنها نشان می دهیم و در مورد آن سوؤال می پرسیم . 

7- از دانش آموزان می خواهیم جدول روبه رو را در دفتر هایشان رسم وآن را كامل كنند:

آنچه در مورد تغییر می دانم

آنچه در مورد تغییردوست دارم بدانم

آنچه در مورد تغییرباید بدانم

8- مشاهده كنید را بخوانند و انجام دهندو ما آن را توضیح دهیم. 

9- مشاهده كنید دوم را نیز بخوانند و انجام دهند و  ما آن را توضیح دهیم.

10- چند تغییر شیمیایی و فیزیكی را مثال بزنندو ما جدولی می كشیم و مثالها را در آن می نویسیم و هر دو تغییر را توضیح می دهیم .

11- از دانش آموزان می خواهیم با تغییر فیزیكی و شیمیایی جمله بسازند.

12- انجام فعالیت فكر كنید به صورت گروهی 

13- رسم جدول نتیجه گیری و تكمیل آن 

14- انجام آزمایش ها توسط دانش آموزان و نتیجه گیری از آنها 

نكته: 

ارزشیابی تكوینی در حین تدریس با پرسیدن سؤالاتی از دانش آموزان انجام می گیرد 

جمعبندی کلی(5 دقیقه ) : 

درس را با كمک دانش آموزان به صورت خلاصه جمع بندی می كنیم 

تعیین تكلیف (3 دقیقه ): 

انجام فعالیت جمع آوری اطلاعت در خانه و گزارش به كلاس 

نوشتن چند تغییر فیزیكی و شیمیایی در محیط اطراف

وقت آزاد (2 دقیقه ) :





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花