تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - مطالب دی 1394
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
جمعه 25 دی 1394 :: نویسنده : , ,

 


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 ﺍﮔﺮ ﺷﺎﺩ ﺑﻮﺩﯼ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﺨﻨﺪ ﺗﺎ ﻏﻢ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﻧﺸﻮﺩ

ﻭ ﺍﮔﺮ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﺑﻮﺩﯼ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﺮﯾﻪ ﮐﻦ

ﺗﺎ ﺷﺎﺩﯼ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﻧﮕﺮﺩﺩ.

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 21 دی 1394 :: نویسنده : , ,

  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

ﺁﺩﻡ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﻓﻖ،

ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ .

ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﻨﺪ : ” ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ، ﭼﻪ ﺳﻮﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﺩﺍﺭﺩ؟



 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com




نوع مطلب :
برچسب ها : جملات زیبا،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 20 دی 1394 :: نویسنده : , ,

 

« در خانه هایی که زن باردار هست


به هیچ وجه مدام وای فای روشن نباشه»


لطفا در مواقعی که به اینترنت نیازی نیست وای فای رو خاموش کنیم





نوع مطلب :
برچسب ها : دانستنیها،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 16 دی 1394 :: نویسنده : , ,


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


آدم ها

جدا از عطری که،

به خودشون می زنن

عطر دیگه ای هم دارن که

تاثیر گذارتره عطرنگـــاهشون

عطرحرفاشونعطری که فقط و فقط

مختصّ شخصیت اون هاست

و در هیچ مغازه ی

عطر فروشی

پیدا نمیشه!

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی، جملات زیبا،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 16 دی 1394 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ
قواعد بخش پذیری بر اعداد 1 تا   
20

1. همه ی اعداد بر یک بخش پذیر هستند.
2. عددی بر 2 بخش پذیر است که رقم یکانش بر 2 بخش پذیر باشد.
3. عددی بر 3 بخش پذیر است که مجموع ارقامش بر 3 بخش پذیر باشد.
4. عددی بر 4 بخش پذیر است که رقم یکان به اضافه ی 2 برابر رقم دهگان آن بر 4 بخش پذیر باشد.
   (عددی بر 4 بخش پذیر است که دو رقم سمت راست آن بر 4 بخش پذیر باشد .)
5. عددی بر ۵ بخش پذیر است که رقم یکانش بر ۵ بخش پذیر باشد.
6. عددی بر 6 بخش پذیر است که بر2 و3 بخش پذیر باشد.
7. عددی بر 7 بخش پذیر است که اگر 2 برابر رقم یکان آن را از عددی که از حذف یکان به دست آمده کم کنیم، حاصل بر7 بخش پذیر باشد.
8. عددی بر 8 بخش پذیر است که رقم یکان به اضافه 2 برابررقم دهگان به اضافه ی 4 برابر رقم صدگان آن بر 8 بخش پذیر باشد.
   (عددی بر 8 بخش پذیر است که سه رقم سمت راست آن بر 8 بخش پذیر باشد.)
9. عددی بر 9 بخش پذیراست که مجموع ارقامش بر9 بخش پذیر باشد.
10. عددی بر 10 بخش پذیر است که رقم یکان آن صفر باشد.
11. عددی بر 11 بخش پذیر است که اگر ارقام آن را یک در میان به دو دسته تقسیم کنیم و مجموع ارقام هر دسته را به دست آوریم و سپس دو عدد به دست آمده را از هم کم کنیم عدد حاصل بر 11 بخش پذیر باشد.
12. عددی بر 12 بخش پذیر است که بر 3 و 4 بخش پذیر باشد.
13. عددی بر 13 بخش پذیر است که اگر 4 برابر رقم یکان آن را با عددی که از حذف یکان به دست آمده جمع کنیم، حاصل بر 13 بخش پذیر باشد.
14. عددی بر 14 بخش پذیر است که بر 2 و 7 بخش پذیر باشد.
15. عددی بر 1۵ بخش پذیر است که بر 3 و 5 بخش پذیر باشد.
16. عددی بر 16 بخش پذیر است که چهار رقم سمت راست آن بر 16 بخش پذیر باشد .
17. عددی بر 17 بخش پذیر است که اگر 5 برابر رقم یکان را از عددی که از حذف یکان به دست آمده کم کنیم، عدد بر 17 بخش پذیر باشد.
مثال: عدد 221 بر 17 بخش پذیر است زیرا:       22-(5x1)=17
18. عددی بر 18 بخش پذیر است که بر 2 و 9 بخش پذیر باشد.
19. عددی بر 19 بخش پذیر است که اگر 2 برابر رقم یکان آن را با عددی که از حذف یکان به دست آمده جمع کنیم، حاصل بر 19 بخش پذیرباشد.
مثال: عدد 437 بر 19 بخش پذیر است زیرا 57 بر 19 بخش پذیر است:       43+(2x7)=57
 20. عددی بر 20 بخش پذیر است که دو رقم آخر بر 10 بخش پذیر باشد و رقم دهگان زوج باشد.
(عددی که دو رقم آخر آن بر 20 بخشپذیر باشد.)





نوع مطلب :
برچسب ها : ریاضی، درسی، بخش پذیری اعداد،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 16 دی 1394 :: نویسنده : , ,

عدسی و کانون آن

    عدسی محیط شفافی است که با تغییر مسیر نور می توانند ظاهر یک تصویر  را تغییر دهند. عدسی ممکن است کروی یا استوانه ای یا ... باشد. بحث ما روی عدسی کروی است. عدسی های کروی طوری برش داده شده اند که سطح آنها کروی است. عدسی ها به دو دسته همگرا و واگرا تقسیم می شوند.

الف ) عدسی های همگرا :

·       این عدسی ها طوری برش داده شده اند ؛ که لبه آنها نازک تر از وسط آنها است. مثلا ذره بین یک عدسی همگرا است. هر عدسی دارای  یک کانون است. درواقع  وقتی یک دسته پرتو نور موازی به عدسی های همگرا بتابد،این پرتو ها پس از عبور از عدسی در یک نقطه جمع می شوند؛  به این نقطه کانون عدسی همگرا می گویند. در عمل برای پیدا کردن کانون یک عدسی همگرا می توانیم آنرا جلوی نور خورشید قرار دهیم و در طرف دیگرآن یک ورق کاغذ را طور جابجا کنیم که یک نقطه نورانی روی کاغذ تشکیل شود ؛ این نقطه  کانون است . فاصله این نقطه تا عدسی را فاصله کانونی می گویند. هر چه فاصله کانونی کوچک تر باشد عدسی قوی تر است ؛ وهمگرایی آن بیشتر است؛  زیرا نور را در فاصله کمتری همگرا کرده است.

·       توجه کنید که اگر کاغذ را مدت زیادی در کانون عدسی همگرا که  نور خورشید به آن می تابد ,  قرار دهیم ، ممکن است کاغذ آتش بگیرد.

ب ) عدسی های واگرا :

·       عدسی هایی هستند که وسط آنها نازک تر از لبه آنها است. در این نوع عدسی ها کانون واقعی وجود ندارد ، زیرا این نوع عدسی پرتو ها را از هم دور و واگرا (پراکنده) می کند .  به همین دلیل می گوییم کانون عدسی واگرا مجازی یا غیر حقیقی است . در عمل برای پیدا کردن کانون عدسی واگرا می توانیم آنرا روی یک ورق کاغذ قرار دهیم ، سپس یک دسته پرتو موازی را به این عدسی بتابانیم؛ پرتو ها پس از عبور از عدسی از هم دور میشوند آن پرتو ها را روی کاغذ رسم می کنیم ، سپس ادامه یا امتداد پرتو ها را رسم کرده , هر جاامتداد پرتوها همدیگر را قطع کردند ، آن نقطه کانون است. معمولا کانون را با حرف f  نشان می دهند

عدسی ها در سا ختمان میکروسکوپ , و تلسکوپ ؛ و دستگاه اورهد(برای نمایش تصویرروی پرده یا دیوار) دوربین عکاسی، دوربین شکاری و دو چشمی و عینک ها و.... بکار می روند.

تشکیل تصویر درعدسی ها

  هرگاه جسمی را مقابل یک عدسی قرار دهیم عدسی یک تصویر از آن تشکیل می دهد  . دو نوع تصویر می تواند تشکیل شود. تصویر حقیقی و تصویر مجازی .   تصویر حقیقی تصویری است که از برخورد پرتو هابه همدیگر،  پس از عبور از عدسی،  تشکیل می شود. این تصویر ر ا می توانیم روی دیوار یا پرده تشکیل دهیم.  ولی تصویر مجازی تصویری است که از برخورد امتداد پرتو ها به همدیگر،  پس از عبور از عدسی، تشکیل می شود. این تصویر ر ا نمی توانیم روی دیوار یا پرد ه تشکیل دهیم

الف ) تشکیل تصویر در عدسی همگرا :

·       شش حالت مختلف ممکن است رخ دهد

·       1- جسم در فاصله بسیاردور(مانند خورشید ) قرار دارد در این حالت عدسی همگرا تصویری حقیقی ، وارونه ، کوچک تر از جسم و روی کانون(f  ) تشکیل می دهد.

·       2- جسم در فاصله دور تر از دوبرابر فاصله کانونی(2f )  قرار دارد؛ در این حالت عدسی همگرا تصویری حقیقی ، وارونه ، کوچک تر از جسم وبین کانون( f ) ودو برابر کانونی( 2f) تشکیل می دهد.

·       3- جسم در فاصله دوبرابر فاصله کانونی(2f  )    قرار دارد؛ در این حالت عدسی همگرا تصویری حقیقی ، وارونه ، هم اندازه جسم و دردو برابر فاصله کانونی( 2f)   تشکیل می دهد.

·       4- جسم بین کانون(f )  و دوبرابر فاصله کانونی( 2f)   قرار دارد؛ در این حالت عدسی همگرا تصویری حقیقی ، وارونه ، بزرگ تراز جسم و بین کانون( f)  و دو برابر فاصله کانونی ( 2f)  تشکیل می دهد.

·       5- جسم روی کانون(f )   قرار دارد؛ در این حالت عدسی همگرا تصویری تشکیل نمی دهد.

·       6- جسم بین کانون(f )  و عدسی  قرار دارد؛ در این حالت عدسی همگرا تصویری مجازی ، مستقیم ، بزرگ تراز جسم و ودر همان طرف جسم  تشکیل می دهد.

ب) تشکیل تصویر در عدسی همگرا :

·       فقط یک حالت رخ می دهد. یعنی اگر جسم درهر جایی قرار بگیرد تصویر آن مجازی ، مستقیم ، کوچک تراز جسم و و بین عدسی و کانون( f )  است.

 ابزار های نوری مانند: میکروسکوپ , و تلسکوپ ؛ و دستگاه اورهد ، دوربین عکاسی، دوربین شکاری و دو چشمی و عینک ها واز ترکیب چند عدسی یا آینه به وجود می آیند

ضمنا آینه و تشکیل تصویر در آن کاملا مشابه عدسی است.




نوع مطلب :
برچسب ها : درسی، علوم، عدسی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 15 دی 1394 :: نویسنده : , ,


اعتماد به نفس کودک

 وقتی شکوفا می شود که نوعی علاقه بی قید و شرط را ببیند




نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


جمعه 11 دی 1394 :: نویسنده : , ,


کودکان به دلیل ضعف و ناتوانی ذاتی،


به صداقت والدین خود بیشتر نیاز دارند و


بدون کمک آنها نمی توانند حس رضایت از خود را تجربه کنند .





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


جمعه 11 دی 1394 :: نویسنده : , ,

 

فهرست وارسی چیست؟

یکی از انواع ابزارهای سنجش مشاهده ای

است که معلم با توجه به اهداف و انتظارهایی که در

هر فعالیت آموزشی، مهارتی و نگرشی وجود دارد، با مواد

یا سنجه های ساده، قابل فهم، روشن و مشخص، آنرا به

صورت فهرستی فراهم می نماید. البته فهرست وارسی را به

نام های چک لیست، سیاهه ی رفتار، فهرست بررسی

و فهرست بازبینی نیز می نامند.

 

 ویژگی های یک فهرست وارسی

خوب چیست؟

اولا فهرست وارسی باید نسبتا کوتاه باشد،

دوم اینکه هر یک از مواد یا سنجه ها به طور کاملا روشن،

موضوع مورد ارزشیــــــابی را بیان نماید، سوم اینکه هر ماده

باید تنها بر یک رفتار و یا ویژگی قابل مشاهده تاکید نماید،

همچنین فقط رفتارها یا ویژگی های مهم باید در فهرست وارسی

منظور شود و نیز مواد یا سنجـــــــــه های فهرست وارسی

باید به گونه ای تنظیم شوند که کل فهرست را بتوان به

سادگی مورد استفاده قرار داد.

 

 چگونه یک فهرست

وارسی تولید می شود؟

برای تولید یک فهرست وارسی

خوب، رعایت سه نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

اول اینکه معلم ابتدا باید سنجه های هر یک از انتظارات

خود را در زمینه ی آموزشی یا سایر زمینه ها تهیه نماید

به گونه ای که به تحقق این انتظارات بیانجامد؛ در مرحله

بعد باید فعالیتها و شواهد تحقق انتظار آموزشی ملاک

مورد نظر، به صورت عبارتها و جملات کوتاه ولی

واضح و قابل مشاهده نوشته شود.

و سوم اینکه چنانچه انتظار
 آموزشی
  به صورت
فرایندی تعریف شده
است باید ترتیب زمانی مواد و
 سنجه های فهرست وارسی رعایت گردد




نوع مطلب :
برچسب ها : فهرست وارسی، پوشه کار،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 9 دی 1394 :: نویسنده : , ,

سقراط و رمز موفقیت

مرد جوانی از سقراط رمز موفقیت را پرسید

که چیست.؟!   سقراط به مرد جوان گفت که صبح روز

بعد به نزدیکی رودخانه بیاید. هر دو حاضر شدند. سقراط از

مرد جوان خواست که همراه او وارد رودخانه شود. وقتی وارد رودخانه

شدند و آب به زیر گردنشان رسید سقراط با زیر آب بردن سر مرد

جوان، او را شگفت زده کرد. مرد تلاش می‌کرد تا خود را رها کند

اما سقراط قوی‌تر بود و او را تا زمانی که رنگ صورتش

کبود شد محکم نگاه داشت. سقراط سر مرد جوان

را از آب خارج کرد و اولین کاری که مرد جوان

انجام داد کشیدن یک نفس عمیق بود.

سقراط از او پرسید: «در آن وضعیت

تنها چیزی که می‌خواستی چه بود؟»

پسر جواب داد: «هوا»

سقراط گفت: «این

راز موفقیت است! اگر همان طور

که هوا را می‌خواستی در جستجوی موفقیت

هم باشی به دستش خواهی آورد. رمز دیگری وجود ندارد





نوع مطلب :
برچسب ها : سقراط و رمز موفقیت،
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花