تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - مطالب خرداد 1395
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
شنبه 29 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

 

هدفهای کلی و رفتاری درس

انتظار میرود دانش آموز در پایان این درس بتواند:

1.      جهت های اصلی را بیاموزد.                                       

2.      قطب شمال و جنوب را روی کره جغرافیایی نشان دهد.      

3.      با قطب نما و طرز کار آن آشنا شوند.

4.      فعالیت در کلاس را انجام دهند.

5.      جهت ها را در حیاط مشخص کنند

 وسایل

تابلو- گچ- کره جغرافیایی- کارت مسابقه- خورشید

روش تدریس

سخنرانی- نمایشی- پرسش و پاسخ

قبل از شروع درس

سلام و احوالپرسی از دانش آموزان- دقت در وضع جسمی و روانی آنان- بررسی تکالیف و کار عملی

 

ارزشیابی تشخیصی

 

پرسش از چند دانش آموز در مورد درس قبل:

1-نقشه چیست؟

2-راهنمای نقشه به ما چه کمکی می کند

آماده سازی

رئوس مطالب: محل وزمان طلوع و غروب خورشبد

فعالیت های مربوط به روش ها:

معلم بعد از گروهبندی دانش آموزان

معلم: خورشید کی طلوع می کند؟

دانش آموزان: اول صبح

معلم: خورشید کی غروب می کند؟

دانش آموزان: شب

معلم: خورشید از کدام طرف در می آید؟

دانش آموزان به جهت طلوع خورشید اشاره می کنند

معلم: خورشید کدام طرف غروب می کند؟

دانش آموزان به جهت غروب خورشید اشاره می کنند



ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : جغرافیا - درسی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

برگه ریاضی پسرک ...

جدا کننده های متن برای وبلاگ

پرونده اش را زیر بغلش گذاشتند

و بیرونش کردند ناظم با رنگ قرمز و چهره برافروخته

فریاد کشید :بهت گفته باشم ، تو هیچی نمی شی ، هیچی ..

 

پسرک نگاهی به همکلاسی هایش

انداخت ،آب دهانش را قورت داد.

خواست چیزی بگوید اما ، سرش را پایین انداخت و رفت .

برگه پسرک ،  دست به دست بین معلم ها می گشت

اشک و خنده دبیران در هم آمیخته بود


امتحان ریاضی نوبت اول :

 

سوال : یک مثال برای مجموعه تهی نام ببرید

جواب : مجموعه آدم های خوشبخت فامیل ما 

سوال : عضو خنثی در جمع کدام است ؟

جواب : شوهر خاله ریحانه که بود و نبودش در

جمع خانواده هیج تاثیری نداردو گره ای از کار هیچ کس باز نمی کند

 

سوال : خاصیت تعدی در مجموعه ها چیست ؟

 

جواب : رابطه ای است که موجب پینه دست پدرم

  بیماری لاعلاج مادرم و گرسنگی همیشگی ماست.

معلم ریاضی اشکش را با گوشه برگه پسرک پاک کرد و ادامه داد

 

سوال : نامساوی را تعریف کنید

 

جواب : نامساوی یعنی، یعنی، رابطه ما با از ما

بهترانه اصلا نامساوی که تعریف و تمجید ندارد، الهی که نباشد.

 

سوال : خاصیت بخش پذیری چیست ؟

 

جواب : همان خاصیت پول داری است که اگر داشته باشی

در بخش بیمارستان پذیرش می شوی و گرنه مثل خاله سارا بعد

از جواب کردن بیمارستان تو راه خانه فوت می کنی.

 

معلم ریاضی ،  ادامه نداد برگه را تا کرد ، بوسید.

و در جیبش گذاشت. پسرک دم در حیاط مدرسه رسیده بود ،

برگشت با صدای لرزانش فریاد زد آقا اجازه : گفتید هیچی نمی شیم ؟ هیچی ؟

 

بعد عقب عقب رفت ، در حیاط را بوسید و پشت در گم شد.



جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

یکی از معمول ترین سوال هایی که مطرح میشود این است که: چه کسی صفر را کشف کرد ؟ البته برای جواب دادن به این سوال به دنبال این نیستیم که بگوییم شخص خاصی صفر را ابداع کرد و دیگران از آن زمان به بعد از آن استفاده میکردند.

اولین نکته شایان ذکر در مورد عدد صفر این است که این عدد دو کاربرد دارد که هر دو بسیار مهم تلقی می شود. یکی از کاربرد های عدد صفر این است که به عنوان نشانه ای برای جای خالی در دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) به کار می رود. بنابر این در عددی مانند ۲۱۰۶ عدد صفر استفاده شده تا جایگاه اعداد در جدول مشخص شود که به طور قطع این عدد با عدد ۲۱۶ کاملا متفاوت است. دومین کاربرد صفر این است که خودش به عنوان عدد به کار می رود که ما به شکل عدد صفر از آن استفاده می کنیم. هیچکدام از این کاربرد ها تاریخچه پیدایش واضحی ندارند. در دوره اولیه تاریخ کاربرد اعداد بیشتر به طور واقعی بوده تا عصر حاضر که اعداد مفهوم انتزاعی دارند. به طور مثال مردم دوران باستان اعداد را برای شمارش تعداد اسبان، ...به کار می بردند و در این گونه مسایل هیچگاه به مساله ای برخورد نمی کردند که جواب آن صفر یا اعداد منفی باشد. بابلی ها تا مدتها در جدول ارزش مکانی هیچ نمادی را برای جای خالی در جدول به کار نمی بردند. می توان گفت از اولین نمادی که آنها برای نشان دادن جای خالی استفاده کردند گیومه (") مثلا عدد ۶"۲۱ نمایش دهنده ۲۱۰۶ بود. البته باید در نظر داشت که از علا ئم دیگری نیز برای نشان دادن جای خالی استفاده می شد ولیکن هیچگاه این علائم به عنوان آخرین رقم آورده نمی شدند بلکه همیشه بین دو عدد قرار می گرفتند. به طور مثال عدد "۲۱۶ را با این گونه علامت گذاری نداریم. به این ترتیب به این مطلب پی می بریم که کاربرد اولیه عدد صفر برای نشان دادن جای خالی اصلا به عنوان یک عدد نبوده است. البته یونانیان هم خود را از اولین کسانی می دانند که در جای خالی از صفر استفاده می کردند. اما یونانیان دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) مثل بابلیان نداشتند. اساسا دستاورد های یونانیان در زمینه ریاضی بر مبنای هندسه بوده و به عبارت دیگر نیازی نبوده است که ریاضیدانان یونانی از اعداد نام ببرند؛ زیرا آنها اعداد را به عنوان طول خط مورد استفاده قرار میدادند. البته بعضی از ریاضیدانان یونانی ثبت اطلاعات نجومی را بر عهده داشتند. در این قسمت به اولین کاربرد علامتی اشاره می کنیم که امروزه آن را به این دلیل که ستاره شناسان یونانی برای اولین بار علامت ۰ را برای آن اتخاذ کردند، عدد صفر می نامیم. تعداد معدودی از ستاره شناسان این علامت را به کار بردند و قبل از این که سر انجام عدد صفر جای خود را به دست آورد، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت و سپس در ریاضیات هند ظاهر شد. هندیان کسانی بودند که پیشرفت چشمگیری از اعداد و جدول ارزش مکانی اعداد ایجاد کردند. هندیان نیز از صفر برای نشان دادن جای خالی در جدول استفاده می کردند.

اکنون اولین حضور صفر را به عنوان یک عدد مورد بررسی قرار می دهیم: اولین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که صفر به هیچ وجه نشان دهنده یک عدد به طور معمول نمی باشد. از زمان های پیش اعداد به مجموعه ای از اشیاء نسبت داده می شدند و در حقیقت با گذشت زمان مفهوم صفر و اعداد منفی که از ویژگی های مجموعه اشیاء نتیجه نمی شدند، ممکن شد. هنگامی که فردی تلاش می کند تا صفر و اعداد منفی را به عنوان عدد در نظر بگیرد با این مشکل مواجه می شود که این عدد چگونه در عملیات محاسباتی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم عمل میکند. ریاضیدانان هندی سعی بر آن داشتند تا به این سوالات پاسخ دهند و در این زمینه نیز تا حدودی موفق بوده اند.

این نکته نیز قابل ذکر است که تمدن مایاها که در آمریکای مرکزی زندگی می کردند نیز از دستگاه اعداد استفاده می کردند و برای نشان دادن جای خالی صفر را به کار می بردند.

بعد ها نظریات ریاضیدانان هندی علاوه بر غرب، به ریاضیدانان اسلامی و عربی نیز انتقال یافت. فیوناچی، مهم ترین رابط بین دستگاه اعداد هندی و عربی و ریاضیات اروپا می باشد.





نوع مطلب :
برچسب ها : چه کسی صفر را کشف کرد،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

1- املای پای تخته ای گروهی                      

2- املای دانش آموز به اولیاء

3- هر کس اسم خودش را بنویسد و با حروف آن کلمه بسازد .

4- پیدا کردن کلمات مختلف در هر  درس مثلا ً کلمات سه حرفی یا چهار حرفی

5- برای کلمات اشتباه خود جمله بسازند یا هم خانواده یا متضاد آن را بنویسند .

6- فعالیت املایی جابجا نوشتن کلمات کلمه را تجزیه کنند: مثل چلچراغ  چ  چل چلچـ چلچر  چلچراغ

7- املا روی بادکنک باد کرده نوشته شود و بعد در آخر با هم بازی کنند

8-کلمات وارونه داده شود با آینه درست بنویسند 

9- با حروف آخر کلمه ی داده شده کلمه ی دیگری بنویسندو با آن جمله بسازند .

10- با حروف در هم ریخته کلمه بسازند

11- با کم کردن کلمه کلمه ی جدید بسازند . مثال : ورامین ، رامین ، امین ، مین

12- ده کلمه از متن درس داده شودهم  معنی آن هارا پیدا کنند و جمله بسازند

13- املاروی تلق با ماژیک نوشته شود

14- ده کلمه از متن درس داده شود مخالف آنها را پیدا کنند و جمله بسازند

15- ده کلمه از درس داده شود با آن کلمه ها متن کوتاه و یا داستان بنویسند

16- پنج جمله ی نیمه تمام داده شود انها را با جمله های کتاب یا جمله های خود کامل کنند .

17- با تکه کلمات بریده شده از روز نامه و مجلات جمله بنویسد

18- متنی داده شود و کلمات اشتباه نوشته شود ودانش آموز آن کلمات را درست کند .

19- متنی داده شود جای خالی گذاشته شود و دانش آموز جاهای خالی را پر کند .

20- نقطه های سحر آمیز کلمه ای به دانش آموز داده شود آنرا کامل کند مثل : روز - زود     سرد -

درس جای حروف را عوض کنند و کلمه ی دیگری بسازنند

21- حروف گم شده : مثال ک.....ک      گ....گ در جای خالی حرفی بنویسند تا کلمه ی جدیدی درست شود

22- به اول کلمه کلمه ی دیگری اضافه کنند و کلمه ی جدید بسازند مثل : ... رم      حرم    گرم    برم   نرم

23- املای بدن نقطه: متنی تهیه شود کلمات بدون نقطه باشد و دانش آموزان نقطه گذاری کنند

24- متنی تهیه شود و جای خالی گذاشته شود و دانش آموزان جاهای خالی را پر کنند.

 






نوع مطلب :
برچسب ها : انواع املا برای دانش آموزان دوم ابتدایی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

جدا کننده های متن برای وبلاگ

کمک به دیگران افسردگی را کاهش می دهد...

آلفرد آدلر به بیماران افسرده می گفت:

هر روز فكر كنید چطور مى توانید یك نفر دیگر را

خوشحال كنید زیرا اندیشه خوشحال كردن دیگران

ما را از تفكر درباره خودمان باز میدارد و بزرگترین عامل

نگرانى ترس و اندوه اندیشیدن درباره خود است.

شادمانى انسان و شادمانى

دیگران به یكدیگر بستگى دارد.

ارسطو به این نوع برخورد " خودخواهى روشنگرانه "

میگوید. خیرخواهی، دوستی و عشق ویژگی انسان است. 

لازم نیست مصلح اجتماعى باشید

كه بتوانید دنیاى بهترى بسازید بلكه همین

كه دنیاى خصوصى خودتان را بهتر كنید خدمت بزرگى كرده اید ... 

منبع: برگرفته از کتاب طبیعت انسان




نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 25 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


                        جدا کننده های متن برای وبلاگ

                                 پر سودترین معامله زندگی اینست که



                                                      حال خوب را جایگزین حال بد کنیم.


 

                                                                                                                        همین!



                                      جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 24 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

خودباوری،


شما را متقاعد میکند که


اشتباه کردن، امری طبیعی است


و بهترین شکل یادگیری


در خلال غلبه کردن بر موانع،


حاصل می شود


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 23 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,




صورت بطرز عجیبی بیانگر تمام حالات درونی  هر فرد میباشد. حال با تسلط بر رفتار چهره و دانستن اطلاعات هر بخش از آن میتوان به تشخیص و درمان انواع بیماری رسید.


در ادامه بخوانید و خودتان امتحان کنید

قسمت های ۱ و ۲ : سیستم گوارشی

 

اگر روی قسمت های ۱ و ۲ که روی چهره مشخص شده است، دانه ها سیاه، جوش و لکه ایجاد شد مطمئنا به این معناست که سیستم گوارشی شما به خوبی عمل نمی کند. برای مقابله با این مشکل، باید مصرف خوراکی های مضر و ناسالم و چربی ها را کاهش دهید، از نمک دوری کنید و مقدار بیشتری آب بنوشید.

 

قسمت ۳: کبد

 

کبد اندامی است که تجمع مواد سمی در آن و مصرف مواد مضر برای سلامتی می تواند در چهره نمود پیدا کند. در این صورت باید از مصرف الکل، خوراکی های مضر، تنقلات ناسالم و لاکتوز پرهیز کرد. به جای آن مقدار بیشتری میوه ها و سبزیجات به خصوص انواع خام را میل کنید. این توصیه ای مفید برای پاکسازی کبد است.

 

قسمت های ۴ و ۵: کلیه ها

 

آنچه موجب نازیبایی، گودی و کبودی اطراف چشم ها می شود، ممکن است به دلیل کاهش آب بدن و عملکرد نادرست کلیه ها باشد. از همین رو بسیار مهم است تا مصرف آب افزایش یابد و از نمک و خوراکی های مضرپرهیز شود.

 

قسمت ۶: قلب

 

مهم ترین بخش صورت که به دلایل مختلف تحت تاثیر جوش های سیاه و آکنه قرار می گیرد بینی است. با این حال، اگر این جوش ها ناگهان بروز کنند و به سختی از بین روند ممکن است نشانه ای از ناراحتی های قلبی باشد. برای رفع این مشکل، خوراکی های مضر مانند چربی ها، نمک و غذاهای تند را از برنامه غذایی حذف کنید. به جای آن، اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص انواع گیاهی را بیشتر مصرف نمایید.

 

قسمت های ۷ و ۸: کلیه ها

 

تجمع مواد زائد، احتباس آب یا کاهش رطوبت بدن می تواند در این بخش های صورت نیز بروز کند. برای رفع این حالت، باید آب زیادی بنوشید و از نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل و نوشابه های گازدار پرهیز نمایید.

 

قسمت های ۹ و ۱۰: سیستم تنفسی

 

این قسمت های صورت می تواند بازتابی از بعضی انواع آلرژی های تنفسی یا ناراحتی های مزمن مانند آسم باشد. عادت نادرست سیگار کشیدن می تواند زمینه ساز ایجاد لکه و تغییرات پوستی شدید در این قسمت ها شود. اگر می خواهید با این مشکل مقابله کنید، سیگار را کنار بگذارید، مصرف خوراکی های تازه را افزایش دهید و مصرف شکر را کاهش دهید.

 

 

قسمت های ۱۱ و ۱۲: هورمون ها

 

تغییرات هورمونی به خصوص در دوران سیکل های قاعدگی باعث تغییرات اساسی در این بخش ها می شود. گرچه این مشکل برای بسیاری افراد اجتناب ناپذیر است اما می توان با تغذیه صحیح، ورزش، خواب مطلوب، نوشیدن کافی آب، شستشوی مرتب پوست و پرهیز از خوراکی های تحریک کننده آن را کاهش داد.

 

قسمت ۱۳: معده

 

این بخش صورت نشان می دهد که هضم غذا به خوبی صورت نمی گیرد، روده بزرگ عملکرد صحیحی ندارد و یبوست در مواقع بسیاری فرد را آزار می دهد. توصیه می شود برای بهبود این اختلال، مصرف فیبرها که در میوه ها، سبزیجات و غلات به وفور وجود دارد را افزایش دهید.

 

قسمت ۱۴: استرس

 

اگر متوجه تغییراتی در این ناحیه شدید، ممکن است بدن شما تقاضای استراحت و زمانی برای تجدید نیرو را داشته باشد. عدم کنترل و مدیریت صحیح استرس می تواند مشکلات متعدد جسمانی را در پی داشته باشد. برای مقابله با این مشکل، توصیه می شود روش های ریلکسیشن را در پیش بگیرید، کمی بخوابید و مقدار بیشتری آب بنوشید.

 

به یاد داشته باشید که همواره باید تغییرات صورت را جدی بگیرید و در این زمینه با پزشک مشورت نمایید.

 






نوع مطلب :
برچسب ها : تشخیص بیماری از طریق صورت،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 23 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

ﻭﻗﺘﯽ ﺑﭽﻪ ﻫﺴﺘﯽ

ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﭘﯿﺮﻭ ﺟﻤﻊ ﻧﺒﺎﺷﯽ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ

ﺑﻪ ﺗﻮ ﺣﻤﻠﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ که:

- ﺍﮔﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻻﯼ ﭘﻞ ﺑﭙﺮﻥ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﭙﺮﯼ؟!

ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯿﺸﻮﯼ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺑﻮﺩﻥ

ﺑﺎ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺟﺮﻡ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ:

- ﻫﯽ، ﻫﻤﻪ ﺩﺍﺭﻥ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﭘﻞ ﻣﯽ ﭘﺮﻥ ﭘﺎﯾﯿﻦ، ﺗﻮ ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯽ ﭘﺮﯼ؟...!!!

 جدا کننده های متن برای وبلاگ

"استیو تولتز"





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 23 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ


فیزیک دان‌ها میگن :

بال زدن یک سنجاقک وسط صحرای آفریقا

باعث به وجود آمدن طوفان وسط اقیانوس اطلس میشه

کوچکترین چیزها می‌توانند اتفاق‌های بزرگ را به وجود بیاورند؟

هر تغییری در افکار و باور‌های ما هم

میتونه این قدرت رو داشته باشه که ما رو به خواسته و هدف‌های بزرگمون

نزدیک کنه و یا ما رو به کلی از رسیدن به خواستمون دور کنه.

وقتی بال زدن یک سنجاقک میتونه فرکانسی

تولید کنه که در نقطه‌ای دیگر از جهان طوفان برپا بشه

پس ما هم می‌تونیم با تغییر در افکار و باور و با انرژی مثبتمون

در هر نقطه از جهان غوغایی به وجود بیاریم...

قانون زندگی٬ قانون باورهاست

بزرگان زاده نمی‌شوند٬ بلکه ساخته می‌شوند.

جدا کننده های متن برای وبلاگ






نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :



  

مسلما می‌دانید که از روی برخی خصوصیات فیزیکی افراد می‌توان شخصیت آنها را تا حدی شناسایی کرد.


زبان بدن در فاش کردن شخصیت آدم‌ها نقش کلیدی بازی می‌کند. در این مقاله نیم نگاهی داریم به نحوه مشت کردن دست افراد. دست‌تان را قبل از آنکه مطالب مربوطه را بخوانید مشت کنید و نگاهی به شکل مشت‌تان بیاندازید. شبیه کدام شکل است؟


۱-اگر هنگام مشت کردن انگشت شست روی بند انگشت دوم قرار می‌گیرد:

شما فردی اجتماعی هستید و خیلی سریع دوست پیدا می‌کنید.با این حال به همه اعتماد ندارید. علاقه خیلی زیادی به شرکت در جشن‌ها و مجالس عمومی ندارید. بیشتر دوست دارید برای خود اهدافی تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تمام تلاش خود را به کار بگیرید. بسیار کاری هستید و دوست دارید هر کاری را به صورت تمام و کمال انجام دهید تا از نتیجه کار راضی باشید. در زندگی خصوصی دوستان زیادی دارید اما همه آنها مورد اعتماد شما نیستند. در زندگی عشقی کمی بدبین هستید و می‌ترسید وارد رابطه‌ای شوید که در آن شکست بخورید. با وجود قلب بزرگ و مهربانی که دارید و توانایی‌های زیادی که دیگران در شما سراغ دارند، خودتان به توانایی‌های خود شک دارید و به همین دلیل در اکثر موارد موفق نیستید.

 


۲-اگر هنگام مشت کردن انگشت شست روی بند سوم انگشت قرار می‌گیرد:

شما فردی بسیار مهربان هستید و همیشه دوست دارید به اطرافیان در شرایط سخت کمک کنید. به راحتی می‌توانید از خواسته‌های خود بگذرید. از این خصوصیت شما سوئ‌استفاده‌های زیادی می‌شود با این حال شما همیشه سعی دارید با قلبی باز همچنان به دوستان خوب‌تان یاری برسانید. اخلاق خوب و شوخ طبیعی شما سر زبان‌هاست. هیچ اتفاقی را جدی نمی‌گیرید و به راحتی از آن می‌گذرید. در زندگی زناشویی به دنبال همسری حساس و صادق هستید. همسری که بفهمد شما دوستش دارید و علاقه‌اش را به شما نشان دهد. شما نیز در نشان دادن علاقه‌تان به همسر دریغ نمی‌کنید اما دوست ندارید این کار را جلوی جمع انجام دهید.

 


۳-شست دستتان را در مشت‌تان مخفی می‌کنید؟

شما فردی بسیار اجتماعی هستید که اطرافتان را دوستانی شاد و خوش‌بین پر کرده. شما فردی بسیار گرم و صمیمی هستید. شخصیت خوب شما افراد مختلفی را به سمت‌تان جذب می‌کند. با وجود شخصیت بیرونی که شما را خوش‌خلق نشان می‌دهد از نظر دورنی فردی بسیار مضطرب هستید و نیاز به فردی دارید تا حامی و مشاور شما باشد. مهربانی ذاتی شما خصوصیتی است که باعث می‌شود به راحتی گول بخورید. برای آنکه ناامید نشوید بهتر است بین افراد صادق و افرادی که نیات بد دارند تفاوتی قائل شوید. در زندگی عشقی شما فردی رمانتیک هستید. روابط سالم و پایدار را دوست دارید و ترجیح می‌دهید مدتی زمان بگذرد تا بتوانید شریک زندگی‌تان را بهتر بشناسید. شما به سادگی عذر خواهی دیگران را قبول می‌کنید و در عشق یا دوستی این موضوع گاه صدمه زننده است. بد نیست در روابط‌‌‌تان کمی سیاست داشته باشید و در برخی شرایط سخت بگیرید.






نوع مطلب :
برچسب ها : شخصیت شناسی از روی نحوه مشت کردن دست افراد،
لینک های مرتبط :


شنبه 22 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ


مورچه ها منطق فوق العاده ای دارند که

می تواند برای استراتژیست ها الهام بخش باشد.

 

منطق مورچه ای دارای 4 قسمت است:

 

اولین بخش آن این است:


 «یک مورچه هرگز تسلیم نمی شود»


منطق خوبی است،

اگر آنها به سمتی پیش بروند

و شمــــــا سعی کنید متوقف شان

کنید به دنبال راه دیگری می گردند . بالا

می روند، پایین می روند، دور می زنند.

آنها به جستجوی خود برای یافتن

راه دیگر ادامه می دهند.

چه منطق قدرتمندی؛

هرگز از جست و جوی

راهی که تو را به مقصد

مورد نظر می رساند دست نکش.

 

 بخش دوم این است:


«مورچه ها کل تابستان را زمستانی می اندیشند»


این نگرش مهمی است.

نمی توان اینقدر ساده لوح بود

که گمان کرد تابستان برای همیشه

ماندگار است . پس مورچه ها وسط تابستان

در حال جمع آوری غذای زمستانشان هستند .

آینده نگری اصل مهمی است و باید در

تابستان فکر طوفان را هم کرد .

باید همچنان که از آفتاب و

شن لذت می برید به فکر

سنگ و صخره هم باشید.

 

سومین بخش از منطق مورچه این است:


«مورچه ها کل زمستان را مثبت می اندیشند»


 این هم مهم است .

در طول زمستان مورچه ها

به خود یادآور می شوند که این

دوران زیاد طول نمی کشد ؛ به زودی

از اینجا بیرون خواهیم رفت . و در اولین

روز گرم ، مورچه هابیرون می آیند . اگر دوباره

سرد شد آنها برمی گردند زیر ، ولی باز در اولین

روز گرم بیرون می آیند . آنها برای بیرون

آمدن نمی توانند زیاد منتظر بمانند.

 

چهارمین و آخرین منطق مورچه ها:


 یک مورچه در تابستان چه قدر برای

زمستان خود جمع می کند؟


«هر چه قدر که در توانش باشد»

چه منطق فوق العاده ای است این منطق که

هر چه قدر در توانایی ات است.

 

یک بار دیگر با هم مرور کنیم:

1. هرگز تسلیم نشو

2. آینده را ببین (زمستانی بیاندیش)

3. مثبت بمان (تابستان را به خاطر بسپار)

4. همه تلاشت را بکن

آیا شما به اندازه یک مورچه منطقی هستید؟

مانند یک مورچه منطقی باشیم و مانند مورچه بزرگ بیندیشیم!

با هم رشد کنیم.


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 22 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,



جدا کننده های متن برای وبلاگ

اگر میخواهی در زندگی ات معجزه شود،

اگر میخواهی روی زیبای زندگی را ببینی

و طعم رسیدن به رویاهایت را بچشی،

معجزه زندگی دیگران باش. 

بیقرار باش برای شادی ساختن در زندگی انسان ها... 

دست های خدا باش برای برآوردن رویای انسان دیگری جز خودت 

خنثی نباش، بی تفاوت نباش.

اگر دیدی کسی گره ای دارد و تو راهش را می دانی سکوت نکن

اگر دستت به جایی می رسید دریغ نکن

معجزه زندگی دیگران باش تا زندگی معجزه اش را به تو نیز نشان دهد...



جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 20 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

ماجرای واقعی یک تصمیم

 

آلفرد نوبل

از جمله افراد معدودی

بود که این شانس را داشت تا

قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند!

حتما می دانید که نوبل مخترع دینامیت است.

زمانی که برادرشلودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً

فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است.

آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول،

میخکوب شد:

"آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!" 

آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است

که من را پس از مرگ این گونه بشنــــــاسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های

بسیاری را خط زد و اصلاح کرد.پیشنهاد کرد

ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های

صلح آمیز شود.امروزه نوبل را نه به نام دینامیت،

بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک

و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم.

او امروز، هویت دیگری دارد.

یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است!

جدا کننده های متن برای وبلاگ

ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 20 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


هر یک از این روش ها می تواند خلاقیت دانش آموزان را پرورش دهد.

در بهره گیری از این روش ها باید به ویژگی های روش خلاق توجه کرد.

۱- داستانگویی و قصه نویسی

۲- شرح حال نویسی و انشا نویسی

۳- امور هنری از قبیل نقاشی

۴- بیان شرح حال و زندگی بزرگان

۵- استفاده از روش های تدریس متنوع

در تدریس موارد مختلف، هیچ گاه نباید از روش و الگوی واحدی استفاده کرد. افکار قالبی را در کودکان ایجاد نکنید و پرسش و پاسخ ها باید در کلاس درس، آزاد باشد، نه قالبی و محدود.

۶- ایجاد فرصت برای یادگیری اکتشافی

۷- تشویق دستاوردهای خلاق کودکان






نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花