تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - مطالب خرداد 1395
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
پنجشنبه 20 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ


فواید قصه گوئی


و اهمیت آن در پرورش خلاقیت کودکان

  به بهره گیری از تخیلات تشویق می شوند.

  با حقایق و تجارب زندگی آشنـــا می شوند.

  اعتمـــــاد به نفس در آنها افزایش می یابد.

  هنر گوش دادن و گوش سپردن در آنان تقویت می شود.

  با شخصیت ها و حوادث مستقل آنها همراه می شوند.

  توانایی تجسم و خیالبافی كه مبنای

تصور خلاق است را پیدا می كنند.

انگیزه های مثبت در آنان تقویت می شود.

•  با مقررات و هنجارهای اجتماعی و دستورالعمل های

زندگی آشنا می شوند.

  توانایی چگونگی روبرو شدن با مشكلات و یافتن

راه حل برای آنها را پیدا می كنند.

•  با الگوهای رفتاری در گروه ها و طبقات مختلف

اجتماعی و سنی، آشنا می شوند.

  دانش و اطلاعات گوناگون را به شیوه ای

گیرا و غیر مستقیم، كسب می كنند.

  از شخصیت های قصه، تأثیر می پذیرند.

• قدرت فهم و بیان و خلاقیت در آنها تقویت می گردد.

  گنجینه لغات و واژگان در آنان افزایش

می یابد و زبان را بهتر یاد می گیرند.

•  کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان.

  تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان.

  تحریک قوه ابتکار و ابداع در کودکان.

  ایجاد عشق و علاقه به ادبیات کودک.



جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : فوائد قصه گویی،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 19 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,



جدا کننده های متن برای وبلاگ

در این دنیا، همه چیز

دست خود آدم است، حتی عشق، حتی جنون، حتی ترس ...

آدمیزاد می تواند اگر بخواهد کوه ها را جا به جا کند ...

می تواند آب ها را بخشکاند ...

می تواند چرخ و فلک را به هم بریزد ... آدمیزاد حکایتی است.

 

می تواند همه جور حکایتی باشد:

حکایت شیرین، حکایت تلخ، حکایت زشت ... و حکایت پهلوانی!

 

بدن آدمیزاد شکننده است،

اما هیچ نیرویی در این دنیا، به قدرت نیروی روحی او نمی رسد،

به شرطی که اراده و وقوف داشته باشد!



جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 17 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

 بشر

                                    آنقدر که از ترسِ حوادثِ اتفاق نیافتاده


در آینده رنج برده است،



از خودِ آن اتفاق، آنقدر رنج نبرده است.


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 16 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

سه پند لقمان به پسرش :

در زندگی بهترین غذا را بخور ...

در بهترین رختخواب جهان بخواب ...

در بهترین خانه ها زندگی کن ...

پسر گفت :

ما فقیریم چطور این کارها را بکنم ؟

لقمان :

اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری ،

هر غذایی ، طعم بهترین غذای جهان را میدهد .

اگر بیشتر کار کنی و دیرتر بخوابی ،

هر جا که بخوابی بهترین خوابگاه جهان است ،

و اگر با مردم دوستی کنی ، در قلب آنها جای میگیری ،

و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست ...


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 16 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

معلمان چگونه تحسین کنند؟؟

 

تحسین کردن به جرات یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در روحیه دانش آموزان و بالابردن انگیزه آموزش و بهتر یادگیری آنان می باشد. حتما همه شما لحظاتی که كسی شما را بابت کاری که انجام داده اید،  یا عملکرد خوبتان تشویق کرده و یا از شما تشکر کرده را تجربه کرده باشید.

این تشویق حتی اگر بصورت یک تشکر کوتاه باشد ایجاد انگیزه فراوانی در فرد می کند، و این فرد احساس مفید بودن و موثر بودن را لمس می کند.

 

تحسین مزایای فراوانی دارد که برخی از این محاسن می تواند شامل موارد ذیل باشد :

 

1 دانش آموزان از درس لذت می برند و به کارشان بیشتر اهمیت می دهند و با شور و اشتیاق بیشتری یاد می گیرند.

2 به راهنمایی ها و صحبت های شما  بیشتر توجه می کنند و از آنها استفاده می کنند.

3 اعتماد به نفس دانش آموزان بالا می رود.

تحسین را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

 

تحسین های مادی:معلمان می توانند با تهیه هدایا و جوایز با هماهنگی مدیر مدرسه نسبت به این كار اقدام نماید.

 

تحسین های کلامی:

تحسین کردن اموزشی برای معلمان استفاده از تحسین های کلامی بسیار پرکاربرد و تاثیر گذار است، و حتی می تواند از تحسین های مادی هم تاثیر گذار تر باشد.

 

تحسین های غیر کلامی:

استفاده از تحسین های غیر کلامی مفید، کاربردی و تاثیر گذار است و حتی گاهی اوقات لازم.

استفاده از تحسین های غیر کلامی در کنار تحسین های کلامی از تاثیر دوچندانی برخوردار است، مثلاً استفاده از زبان بدن مناسب مثل تکان دادن دست و یا تکان دادن سر، زدن به شانه شاگردان و تشکر کردن از او و کارهایی از این قبیل.

 





نوع مطلب :
برچسب ها : معلمان چگونه تحسین کنند،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 16 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


 

ایفای نقش یکی از روش های بسیارخلاق می باشدکه علاوه براینکه یادگیری دانش آموزان راعمیق میکند بسیارذوق آفرین نیز می باشد.دانش آموزان باخلق صحنه سازی های کوچک مطالب درسی رادرونی می کنند.

 

این روش در پایه دوم دربیشتر دروس فارسی وهدیه ها کاربرد دارد.من در دروس خرس کوچولو.مدرسه خرگوش ها.ودیگر دروس ازاین روش استفاده کردم وبااستقبال دانش آموزان مواجه شدم.

شرکت کنندگان این روش عبارتند از:

1_معلم:

نقش کارگردان داردوبایدبرنامه ریزی ومدیریت اجرای نمایش رابه عهده بگیرد

2_ایفاگران نقش:

ایفاگران نقش دانش اموزان هستندکه به طورانتخابی یاداوطب دربرنامه شرکت میکننداین افرادنیازی به داشتن تجربه وذوق هنری آنچنانی ندارند

3_مشاهده کنندگان:

سایردانش آموزان جز مشاهده کنندگان به حساب می رونداین افراد درجریان یاپایان نمایش میتواننددرباره ی عملیات نمایش اظهارنظر،سوال ویابحث کنند

 

فنون اجرای نمایش:صحنه ی اجرای نمایش باید طوری باشدکه همه دانش آموزان بتوانندعملیات نمایش راببینندو ایفاگران هم بایدبلند صحبت کنندتاهمه بتوانندصحبت آنهارابشنوند.

 

مراحل اجرای نمایش:

1_تعیین موضوع ونوشتن آن به صورت نمایش

2_آماده کردن شرایط ووسایل لازم برای اجرای نمایش

3_تعیین نقش هایی که باید اجراشوند

4_آماده کردن دانش آموزان برای ایفای نقش

5_توضیح مختصردرباره موضوع وهدف نمایش

6_اجرای نمایش

7_بحث درباره محتوای نمایش نامه وارزشیابی نتایج حاصل از آن

 

ایفای نقش به مهارتهای خاص هنری نیاز نداردبلکه معلم بنا به موقعیت،هدف وموضوع مورد نظربه عنوان یک روش از آن استفادهدمی کندوچون تمرکز حواس وارتباط عاطفی دراین روش زیاد است یادگیری بهتر وموثرترانجام میگیرد


1_انتخاب موضوع :به دوصورت انجام میشه.موضوع درس یا موضوعات دلخواه که دانش اموزان براساس علایق خودانتخاب میکننددرهردوصورت باید موضوع به طورواضح برای دانش آموزان تشریح شودتا ایفاگران مفهوم اصلی رادرک کنند.درانتخاب موضوع موارد زیر باید رعایت شود:

واضح بودن موضوع

موردعلاقه ومورد توافق بودن موضوع برای دانش آموزان

موضوع بایدهدف اجتماعی داشته باشدموضوع جذاب باشد

موضوع قابل اجراباشد.

 

2_نوشتن نمایش نامه:اهداف اصلی موضوع درس باید در یکایک این مرحله گنجانده شود .رعایت ارزشهای اجتماعی وپرهیزازعادتهای نامطلوب ومحتواهای نامناسب الزامی است.پیام اصلی درس این قسمت مطرح وازطریق اجرای نمایش به دانش آموزان منتقل می شود.جملات باید حتی المقدور کوتاه وقابل فهم باشند

 

3_تعیین نقش:معلم درمقام کارگردان قبل ازهرچیز بایدایفاگران راخوب بسنجدوتواناییهای انان رابشناسد

 

4_تهیه امکانات لازم:بهتراست ازوسایل ساده وقابل دسترس استفاده شودووسایل صحنه را خود دانش اموزان بیاورند

 

5_آمادگی وتمرینات مقدماتی:پس ازتعیین نقش ها بایدآمادگی لازم کسب شود.ازجمله این امادگی ها :درصورت امکان حفظ کردن نقش مربوط_مطالعه دقیق تمام نمایشنامه برای اطلاع ازنقش دیگران_شناخت وتمرین مراحل اجرایی به صورت متوالی

 

6_مرحله اجرا:دراین مرحله معلم در مقام هدایت کننده بسیار اهمیت دارد وباید به صورت غیرمستقیم ایفاگران را هدایت کند.


7_مرحله بحث وبررسی:پس ازاتمام مرحله اجرایی،تماشاگران به صورت گروهی وباهدایت معلم به ارزشیابی وبررسی کلیه مراحل اجرا می پردازندهدف این مرحله اصلاح وتقویت نقاط مثبت ورفع نقاط منفی می باش

 

مزایای این روش عبارتند از:

رفع کمرویی دانش آموزان خجالتی_آماده کردن زمینه بحث گروهی_داشتن شور وشوق وهیجان_ایجادارتباط عاطفی ودرونی شدن یادگیری

 

معایب این روش:این روش برای تحقق هدفهای پیچیده اموزشی مناسب نیست زیرابه تدارکات زیادوتخصص هنری نیاز داردهمچنین این روش مستلزم صرف وقت کافی وتهیه تدارکات نیاز دارد واجرای ان وقت گیر می باشد.

 


 ارائه کننده : خانم احمدی





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


یکشنبه 16 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,
جدا کننده های متن برای وبلاگ

فرزندانمان  را به سمت

مهارت آموزی سوق دهیمجدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


شنبه 15 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

رعایت اصول زیر برای مفید واقع شدن تشویق توصیه می شود

١- کار یا رفتار کودک مورد تشویق قرار گیرد نه خود او.

۲- علت تشویق باید برای کودک مشخص شود.

۳ ـ تشویق صورت رشوه به خود نگیرد.

۴ ـ تشویق نباید از حد تجاوز کند، زیرا کودک را به غرور و خودبینی مبتلا می سازد.

به طور کلی از تعریف و تحسین های بی پایه و اغراق آمیز پرهیز کنیم.

۵ ـ اگر کودک شما در یک زمینه خاص توانایی و استعداد دارد

حتماً آن را شناسایی کنید و با تشویق آن باعث ایجاد پشتکار و میل

به تمرین بیشتر در او شوید.





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


جمعه 14 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


جدا کننده های متن برای وبلاگ

عبدالله بن عوف گفته است:"

شبی خواب دیدم كه قیامت شده است و من

را آوردند و حساب من را به آسانی بررسی كردند.

آنگاه مرا به بهشت بردند و كاخ های زیادی به من

نشان دادند. به من گفتند: درهای این كاخ

را بشمار ؛ من هم شمردم 50

درب داشت .

 

بعد گفتند: خانه هایش را بشمار

. دیدم 175 خانه بود. به من گفتند این

خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم كه

از خواب پریدم و خدا را شكر گفتم .

 صبح كه شد نزد ابن سیرین

رفتم و خواب را برایش

تعریف كردم .

 

او گفت : معلوم است

كه تو آیه الكرسی زیاد می خوانی.

گفتم : بله ؛ همین طور است. ولی تو از

كجا فهمیدی. گفت برای اینكه این آیه 50 كلمه

و 175 حرف دارد. من از زیركی حافظه او

تعجب كردم. آنگاه به من گفت : هر كه آیه

الكرسی را بسیار بخواند سختی های

مرگ بر او آسان می شود


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : مذهبی،
لینک های مرتبط :


جمعه 14 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

       جدا کننده های متن برای وبلاگ                     

یک مرد لاف زن, پوست دنبه‌ای چرب در خانه داشت

و هر روز لب و سبیل خود را چرب می‌کرد

و به مجلس ثروتمندان می‌رفت و چنین وانمود می‌کرد که

غذای چرب خورده است. دست به سبیل خود می‌کشید.

تا به حاضران بفهماند که این هم دلیل راستی گفتار من.

امّا شکمش از گرسنگی ناله می‌کرد که‌ ای درغگو, خدا

حیله و مکر تو را آشکار کند!

این لاف و دروغ تو ما را آتش می‌زند.

الهی, آن سبیل چرب تو کنده شود, اگر تو این همه

لافِ دروغ نمی‌زدی, لااقل یک نفر رحم می‌کرد و

چیزی به ما می‌داد.

ای مرد ابله لاف و خودنمایی روزی و نعمت را از

آدم دور می‌کند. شکم مرد, دشمن سبیل او شده بود و

یکسره دعا می‌کرد که خدایا این درغگو را رسوا کن

تا بخشندگان بر ما رحم کنند, و چیزی به این شکم

و روده برسد. عاقبت دعای شکم مستجاب شد و روزی

گربه‌ای آمد و آن دنبه چرب را ربود.

اهل خانه دنبال گربه دویدند ولی گربه دنبه را برد.

پسر آن مرد از ترس اینکه پدر او را تنبیه کند

رنگش پرید و به مجلس دوید, و با صدای بلند

گفت:

پدر! پدر! گربه دنبه را برد.

آن دنبه‌ای که هر روز صبح لب و سبیلت را با آن چرب می‌کردی.

من نتوانستم آن را از گربه بگیرم.

حاضران مجلس خندیدند,

آنگاه بر آن مرد دلسوزی کردند و غذایش دادند.

مرد دید که راستگویی سودمندتر است از لاف و دروغ.


جدا کننده های متن برای وبلاگ





نوع مطلب :
برچسب ها : داستانهای کوتاه،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 9 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,


                                  جدا کننده های متن برای وبلاگ

   

تنها کسی که می تواند به شما کمک کند خودتان هستید .


                                                                                         حالا یک لبخند خوشگل بزنید


و به زندگی یک بله بلند بگویید...




                                            جدا کننده های متن برای وبلاگ






نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 5 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,

در زندگی


از چیزهای کوچک هم لذت ببرید, چون ممکن است ..

یک روزی بر گردید و به عقب نگاه کنید و بفهمید آنها شادیهای بزرگی بودند

زندگی را زندگی کنید





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 2 خرداد 1395 :: نویسنده : , ,
یک یوز پلنگ،

 اگر با هزار کیلومتر سرعت هم

بدود ؛ باز نمیتواند ؛ به پرواز درآید.

 ولى ، یک گنجشک کوچک با

کمترین سرعت هم پرواز می کند

زیرا براى پرواز نیاز به بال داریم؛

نه قدرت و سرعت!

بالِ پرواز ما انسانها ، ذهن ماست.

موفقیت، هیچ ربطى به هیکل،

زیبایى، جنسیت، قدرت، سن و

سال، داخلى و خارجى بودن ندارد!

درصد موفقیت انسانها بستگى به

درصد استفاده از قدرت ذهنشان

دارد.






نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花