تبلیغات
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من ) - مطالب مرداد 1395
 
زندگی در کلاس درس (خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من )
خواستن توانستن است !
 
 
یکشنبه 31 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

niniweblog.com 

گفت: پیلی را آوردند بر سر چشمه‌ای که آب خورد.


خود را در آب می‌دید و می ‌رمید.


او می‌پنداشت که از دیگری می‌رمد. نمی‌دانست که از خود می‌رمد.



همه اخلاق بد، از ظلم و کین و حسد و حرص و بی‌رحمی و کبر،


چون در توست، نمی رنجی؛ چون آن را در دیگری می‌بینی، می‌رمی و می‌رنجی.

 

فیه مافیه  مولانا





نوع مطلب :
برچسب ها : کلام زیبا، فیه مافیه، مولانا،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 31 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

 niniweblog.com

رنگ ها تحت تأثیر عوامل جسمی و روانی و در فرهنگ های مختلف دارای معانی خاصی است. در قبایل موزامبیک رنگ سیاه رنگ خوشی و شادی و قرمز تقریباً در همه جا معنای قدرت را القا می کند, زیرا با خون که به معنای زندگی است هم رنگ است.

 

در مذهب اهالی تبت و مردم مسیحی نماد عفت و پاکی زنانه، رنگ آبی است که نشانه صلح نیز هست. در کابوکی ژاپن رنگ قرمز نشانگر شیطان و ابلیس، رنگ سفید و طلایی مخصوص رهبانیت الهی است. رنگ زرد نشان دهنده شادمانی است، رنگ آبی نشانگر ترس و غم و رنگ سبز نشانگر بوالهوسی است.

 

از نظر روانی 2 گروه رنگ های گرم ( قرمز، زرد و نارنجی ) و رنگ های سرد ( سبز، آبی و بنفش ) با هم تفاوت عمیق دارند. رنگ های گرم تحریک کننده، سبب فعالیت و جنب و جوش، الهام دهنده روشنی و شادی زندگی و مولد حرکت هستند. در حالی که رنگ های سرد حالت های انفعالی، سکون، بی حرکتی و تلقین کننده غم و اندوه هستند. رنگ های خنثی ( خاکستری ) مبین درونگری، استدلال، خودمختاری و حمله وری و تمایل به آغشته سازی است.



نوع مطلب :
برچسب ها : رنگ ها، هنر، نقاشی،
لینک های مرتبط :


شنبه 30 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,



 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

عنوان: قیمت پادشاهی

 

روزی بهلول بر هارون وارد شد.

هارون گفت: ای بهلول مرا پندی ده.

بهلول گفت: اگر در بیابانی هیچ آبی نباشد

تشنگی بر تو غلبه کند و می خواهی به هلاکت برسی

چه می دهی تا تو را جرئه ای آب دهند که خود را سیراب کنی؟

گفت: صد دینار طلا.

 


 بهلول گفت اگر صاحب آن به

پول رضایت ندهد چه می دهی؟ گفت:...

نصف پادشاهی خود را می دهم. بهلول گفت: پس از

آنکه آشامیدی، اگر به مرض حیس الیوم مبتلا گردی و نتوانی

آن را رفع کنی، باز چه می دهی تا کسی آن مریضی را از بین ببرد؟

 


هارون گفت: نصف دیگر پادشاهی خود را می دهم.

بهلول گفت: پس مغرور به این پادشاهی نباش که قیمت

آن یک جرعه آب بیش نیست.


آیا سزاوار نیست که با خلق خدای عزوجل نیکوئی کنی؟!


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com





نوع مطلب :
برچسب ها : طنز تلخ،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 27 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,
پنج جادویی جادویی5




نوع مطلب :
برچسب ها : درسی، هنر، نقاشی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 26 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,
ریاضی پنجم




نوع مطلب :
برچسب ها : اعداد مخلوط، درسی، ریاضی،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 26 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,


 

1-    با خوشحالی زیاد از عهده ی این کار برآمده اید .

 

2-    کارت نسبت به قبل بهتر شده است

 

3-    پیداست که خیلی تلاش کرده ای .

 

4-    امروز از نوشتن تو لذت بردم .

 




ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها : درسی، نمونه های بازخورد،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 26 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

 

آزمون عملکردی

 

برای طراحی یک آزمون عملکردی به موارد زیر توجه کنید:

 

1-     آزمون عملکردی بعد از تدریس کامل یک موضوع درسی انجام می گیرد و با فعالیت های عملی در حین تدریس متفاوت است.

 

2-     یک آزمون عملکردی می تواند در کلاس درس یا در خارج از مدرسه انجام شود.

 

3-     مدت زمان یک آزمون عملکردی با توجه به نوع آن می تواند از 10 دقیقه تا چند هفته باشد.

 

4-     موضوع یک آزمون عملکردی می تواند شامل یک درس یا تلفیقی از دروس باشد.

 

5-     سر برگ یک آزمون عملکردی باید شامل موارد زیر باشد : نام و نام خانوادگی یا نام گروه - نام مدرسه – تاریخ – مدت زمان مورد نیاز برای اجرای آزمون – شیوه ی اجرا(فردی یا گروهی) –موضوع آزمون (درس و مبحث مورد نظر)- پایه ی تحصیلی و هدف کلی آزمون

 

6-     وسایل مورد نیاز یک آزمون عملکردی باید به طور کاملاً دقیق نوشته شود.

 

7-     شرح فعّالیّت های آزمون باید به طور واضح و روشن و گام به گام نوشته شودبه طوری که هیچ گونه ابهامی برای دانش آموز باقی نگذارد.

 

8-     ارزشیابی یک آزمون عملکردی باید مطابق هدف و گام های فعّالیّت ها باشد.

 

9-     در ارزشیابی آزمون عملکردی نباید از مقیاس های خیلی خوب- خوب- قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر که مخصوص کارنامه است استفاده کرد. به جای این مقیاس ها می توان از مقیاس هایی مانند (آری- تا حدودی- خیر) یا (عالی- متوسط- ضعیف) یا (سطح 1- 2- 3) و یا سایر مقیاس ها استفاده کرد.

 

10- در ارزشیابی آزمون عملکردی با توجّه به شیوه ی اجرا می توان از خودسنجی برای آزمون های فردی و همسال سنجی برای آزمون های گروهی نیز استفاده کرد.





نوع مطلب :
برچسب ها : درسی، آزمون عملکردی،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 25 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

درتنبیه کارکودک را نقد میکنیم، مثلا اگرعلاوه بر شیرینی خود برای دیگری رو هم خورد به بچه لقب نمی دهیم. شیکمو، دله، بی چشم و رو، گشنه گدا و ...نمی گوییم.

 

فقط می گیم کار بدی کردی، این قدر از کارت ناراحتم چرا این کار رو کردی؟ توهین نمی کنیم، برچسب نمی زنیم، کتک نمی زنیم، تهدید نمی کنیم. "بیندازمت تو اتاق در رو ببندم، شب که بابات اومد میگم که دیگه دوستت نداشته باشه، شیرینی بابارو خوردی، این کار دزدیه. خدا بچه های دزد شکمو رو دوست نداره"از این حرف ها نمی زنیم.

 

من از کاری که کردی ناراحتم در 30 ثانیه.کم و به اندازه به نسبت کاری که کودک انجام داده زمان ابراز ناراحتی را تنظیم می کنیم و رعایت تعادل را فراموش نمی کنیم.

 

بعد از این که ابراز ناراحتی کردید و اخم کردید با همان حالت اخم و ناراحتی کودک را با دو دست بگیرید و کم تر از 30 ثانیه به چشم هایش نگاه کنید، فقط نگاه کنید.

 

 این کمتر از 30 ثانیه سخت ترین لحظات برای کودک است و اصلاً نباید بیشتر از این مدت شود. بچه ها دلشان می خواهد که زود تمام شود چون هر لحظه اش یک سال می گذرد به همین دلیل نباید زیاد نگاه کنید چون بچه آزار می بیند.کودک هر کاری می کند که این لحظه را به هم بزند، فرار می کند، چشمانش را می بندد، حرف های گنده می زند، دلقک بازی می کند اما شما محکم سرجایتان بایستید و با دو دست بازوهایش را نگه دارید.





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


دوشنبه 25 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,
تصویر نوشته




نوع مطلب :
برچسب ها : جملات زیبا، تصویر نوشته،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 24 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

برچسب زدن به کودک

 niniweblog.com

 

برچسب زدن یعنی اینکه به خاطر یک رفتار خاص، یک خصلت رو به او نسبت بدهیم.

 

مثلا چون بچه زیاد زمین می خورد به او  بگوییم «دست و پا چلفتی»

 

یا به کودکی  که زیاد فراموش می کند بگوییم «حواس پرت»

 

یا برچسب های دیگر مثل «خنگ» ، «غرغرو» ، «بداخلاق» ، «خرابکار» ، «گیج» ، «شلخته» ، «شکمو» و ....

 

 وقتی روی یک کودک برچسبی گذاشته می شود یعنی خودش و دیگران او را  با ان مشخصه می شناسند.

 

کودک یک تصویر ذهنی از خودش بر اساس ان خصلت می سازد و احتمالا تا آخر عمر همانگونه می ماند.

 

والدین هم تلاشی برای اصلاح بچه نمی کنند، چون پذیرفته اند که کودکشان این گونه است.

 

بهتر است احساس خود را از رفتارنامناسب کودک  بگوییم:

 

از اینکه به حرف من گوش نمیدی خیلی ناراحتم.

به جای اینکه به کودک برچسب بزنیم :تو «لجبازی»


niniweblog.com





نوع مطلب :
برچسب ها : تربیتی،
لینک های مرتبط :


یکشنبه 24 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

هر گاه عیبی در من دیدی،به خودم

خبر بده نه کسی دیگری...

چون تغییر آن دست من است!!!

 

کار اولت باعث پیشرفت و بهبودم میشود

اما گزینه دوم غیبت و تخریب است و مرا در

تاریکی نگه میدارد...

 

چرا موقعی که چیز منفی در کسی می بینیم،

جز خودش همه را خبر میدهیم؟؟؟

 

جمله ای که در یک هتل نوشته بود، شگفت زده ام کرد :

"اگر سبب رضایتت شدیم از ما سخن بگو و گرنه با خود ما بگو"

بر خود تطبیقش دهیم تا غیبت از میانمان از بین برود!!!

 

نصیحت کن اما رسوا نکن!!!

سرزنش کن اما جریحه دار نکن!!!

 

بهشت وعده دور از دسترسی نیست اگر بی بهانه خوب باشیم!!!





نوع مطلب :
برچسب ها : جملات زیبا،
لینک های مرتبط :


شنبه 23 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,
کاردستی ها




نوع مطلب :
برچسب ها : کاردستی ها،
لینک های مرتبط :


شنبه 23 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

تحقیقات نشان می‌دهد که

دخترهایی که ورزش می‌کنند نسبت به آنهایی که ورزش نمی‌کنند

در کارهای مدرسه موفق‌تر هستند.

 ورزش یادگیری،

حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com





نوع مطلب :
برچسب ها : ورزش،
لینک های مرتبط :


شنبه 23 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,

برای رهایی از مورچه

پوست خیار را در مکان خروج و لانه مورچه ها بگذارید

 

برای دستیابی به قطعات یخ بلوری....آب را قبل از گذاشتن در فریزر بجوشانید

 

برای جدا کردن آدامس از لباس آنرا به مدت یکساعت در فریزر قرار دهید

 

برای سفید کردن لباسها

لباس هارا در آب جوشیده همراه با چند ورقه لیمو به مدت ده دقیقه قرار دهید سپس آبکشی کنید

 

برای از بین بردن بوی کلم چند تکه نان روی غذا قرار دهید بوی کلم ازبین میرود

 

برای ازبین بردن بوی ماهی از دستانتان کمی سرکه سیب روی دستان بریزید

 

برای فهمیدن سالم بودن قارچ

روی آن کمی نمک بپاشید اگر رنگ آن سیاه شد قارچ سالم است ولی اگر زرد شد قارچ فاسد و سمی شده

 

برای باز شدن مرغ فریز شده آنرا درظرفی مخلوط از آب سرد ونمک قرار دهید

 

برای ازبین بردن جوهر خودکار از لباس روی جوهر کمی خمیردندان قراردهید؛ بگذارید تا خشک شود سپس مثل همیشه بشویید

 

برای جلوگیری از سر رفتن شیر

ظرفی که شیر را درون آن میخواهید بجوشانید قبل از ریختن شیر با آب خنک درون یخچال بشویید و بعد شیر بجوشانید

 

 

برای رهایی از پشه مخصوصا شبهاچند برگ نعناع تازه را اطراف تشک و تخت قرار دهید

 

برای رهایی از موش های موزی فلفل سیاه را در محل عبور و مرور موشها بپاشید آنها از آنجا فرار خواهند کرد

 

برای فهمیدن تازه بودن ماهی

آنهارا در آب سرد قرار دهید اگر روی سطح آب آمدند سالم و تازه میباشند

 





نوع مطلب :
برچسب ها : دانستنیها،
لینک های مرتبط :


شنبه 23 مرداد 1395 :: نویسنده : , ,


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


غیبت


قتل   ِ   بدون خون ریزی



 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

روز قیامت نیکی هایت را به محبوبترین فرد زندگیت


نخواهی داد


اما مجبور می شوی آنها را به کسی دهی که


از او متنفر بودی چون غیبتش را کردی




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
درباره وبلاگ


خلاقیت های دانش آموزان کلاس پنجم من

برای همه دختران ایران زمین

★  *  ★  *  ☆  ★  

ذکر روز شنبه یا رب العالمین
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام
ذکر روز دوشنبه یا قاضی الحاجات
ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین
ذکر روز چهارشنبه یا حی یا قیوم
ذکر روز پنجشنبه لا اله الا الله الملک الحق المبین
ذکر روز جمعه اللهم صل علی محمد و ال محمد
★  *  ★  *  ☆  ★  

« سورة الکافرون - سورة ١٠٩ - عدد آیاتها ۶ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣)وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
« سورة الإخلاص - سورة ١١٢ - عدد آیاتها ۴ »

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴

« سورة الفلق - سورة ١١٣ - عدد آیاتها ۵ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣)وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

« سورة الناس - سورة ١١۴ - عدد آیاتها ۶ »

★  *  ★  *  ☆  ★  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

★  *  ★  *  ☆  ★  
-—$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$
_$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
_$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(?)´¯)$$$
___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$
______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$
________$$$(¯`(?)´¯)$$
___________$(_.^._)$
____________$$$$$$

*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★   *  ☆ منتظرتونم ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★
*      *   ★     ★  ♡  *
 ★ ★   ☆  ★ *
  ♡     ★  *   ★   *   ☆
★  *  ★  *  ☆  ★  

♥   *   ★  ★ *
♡   ☆           ★ 
  ♥   منتظرتونم  ☆  *  ★   * ♥ ★

*      *   ★     ★  ♡

مدیر وبلاگ : , ,
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

FreeCod Fall Hafez

آموزگار ابتدایی:اول تا ششم

ユラユラハート

きらきらドロップ

フジの花